onsdag den 25. august 2010

Hjemmelavet remoulade


3 spsk hjemmelavet (eller god) mayonaise (se opskrift her)
2 spsk gulerod, finthakket
4 spsk cornichoner, finthakket
3 spsk rødløg, finthakket
2 spsk kapers, finthakket
2 spsk hakket persille
1 tsk dijonsennep
1 spsk eddike (fx æbleeddike)
1 spsk græsk yoghurt, eller sødmælksyoghurt
½ tsk karry


Gulerødder, cornichoner, rødløg, kapers og persille hakkes helt fint og blandes med de øvrige ingredienser.

Serveres til fiskefrikadeller eller anden fisk.

12 kommentarer:

  1. Hejsa
    Jeg vil blot sige mange tak for en superlækker remo-opskrift. I går havde jeg købt noget fiskefars (ungerne elsker fiskefrikadeller), og så ville jeg prøve kræfter med en hjemmerørt remoulade. Din opskrift var et hit.. Da capo, da capo.

    Bedste hilsener
    Simon

    SvarSlet
  2. Super skoen opskrift!!!

    Jeg bor i USA og mine taender loeb bare i vand ved tanken om et stykke dansk smoerrebroed med roastbeef med revet peberrod, remoulade og ristede loeg.
    Men ingen remoulade her i butikkerne...Og heldigvis for det! For intet faerdig produkt kan da maale sig med din super remoulade.

    1000 tak,

    Alice

    SvarSlet
  3. Hejsa,
    Vi har en årlig julefrokost, hvor jeg står for fiskefilet selvfølgelig med hjemmelavet remoulade. Jeg lavede denne opskrift sidste år og det var super, så den kommer på bordet igen i år....
    Mange tak

    Mai-Britt

    SvarSlet
  4. Hej
    Hvormange personer der den option til?
    Mvh
    Mikkel

    SvarSlet
  5. Hej Louise,

    Tusind tak for din fantastiske opskrift paa remoulade! Man kan ikke faa ordenlig remoulade i Australien, saa efter 23 aar var det dejligt at faa det igen. Saa laekkert.

    MVH
    Lotte

    SvarSlet
  6. Hej,

    1000-tak, den smager skoent - jeg bor i Madrid og serverer den ofte naar jeg har gaester.

    Hilsen
    Cristina

    SvarSlet
  7. Hey Louise.
    Super lækker remoulade, har lige lavet den og den er et hit. Kan varmt anbefale at putte en halv teske sukker i, for mig fuldender det opskriften og giver den "rigtige" remoulade smag.

    Mvh
    Sofie og Frederik

    SvarSlet
  8. hej louise

    Jeg står og skal lave remoulade til en julefrokost hvor der bliver 120-130 personer.

    Mit spøgsmål er hvor mange gange skal jeg gange din opskrift op. Tænker at jeg vil lave til 150 pers. så der er nok.

    MVH Charlotte


    SvarSlet
  9. Hej Charlotte. Undskyld det sene svar. Jeg har desværre meget svært ved at overskue hvor meget remoulade du skal lave til så mange mennesker. Og det kommer jo også meget an på hvor meget andet I skal have og hvor meget af maden der skal bruges remoulade til. Umiddelbart vil jeg sige at du skal gange opskriften med 20-30.
    Og når du skal lave så meget vil det nok være nemmest at hakke det hele i en food-processor, men prøv at undgå at det bliver fuldstændig udmost.
    Jeg ved ikke hvordan det bliver når opskriften ganges så meget op. Du skal i hvert fald smage den til.
    Håber ikke jeg svarer for sent. Held og lykke med det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. det er kun til fiskefiletter jeg skal lave det til og vi skal have.

      marineret sild,kryddersild,lun leverpostej med bacon,blodpølse med sirup og æblekompot,ribbensteg med rødkål og hvidkål, hvide og brune kartofler, kalkun,medisterpølse og grønlangkål.

      jeg laver remouladen på mandag, da julefrokosten er tirsdag.

      Vi bliver 148 til jule frokosten.

      mvh Charlotte

      Slet
  10. @Christina: Tak for din kommentar. Jeg er glad for at du kan lide opskriften :)
    @Frederik: Tak for tippet. Det vil jeg prøve næste gang!

    SvarSlet
  11. Hvor længe kan den holde sig, jeg skal bruge den på søndag men ville gerne lave den før, kan den godt holde sig i køleskabet i en fire dage??

    SvarSlet